måndag 16 maj 2011

New lifestyle....

Jag känner mig redan som en ny människa!
Jag har stenhårt gått in och börjat köra LCHF metoden. Inga kalorier, såsom socker eller mjölmat. Utan bara fett. Så nu äts det ägg & grädde till i stort sett varje måltid! Kändes jättekonstigt i början att trycka i sig gräddiga såser eller ägg & bacon till frukost! Men man vänjer sig...
Har inte haft något sötsug ALLS, har inte blivit frestad av rostade mackor och oboy, som kanske är det godaste som finns? Inte heller av smörgåstårtan som serverades på kalas i lördags. Nej då. Karaktär!
Slängde visserligen ihop en LCHF dessert häromdagen, som förmodligen hjälpt mig en hel del, men den var ju ok enligt LCHF så...Chokladmousse gjord på 70 % choklad, äggula och grädde. Smarrig och utan socker!
Grejen med LCHF är att låta kroppen jobba med sin egen fettreserv istället för socker och kolhydrater.
Å nu är jag så jäkla taggad att fortsätta med detta, så träningen som behövs som komplement går utav bara farten! Powerwalkar 1 timme, ca 4 dagar i veckan. Plus kör ett styrkepass (hemma) med 12 övningar, så ofta jag får chansen. Dessutom ska vi försöka pussla ihop att jag får gå på iaf 1 fotbollsträning i veckan...

Jag har ställt mig på vågen och jag har mätt mig runt lår, rumpa, midja, bröst och arm. Men eftersom jag själv avskyr både vikten och måtten så tänker jag inte delge er dom. Kanske om jag lyckas, så får ni veta efteråt. Men tappen i cm och kg kan jag ge er, när och om dom kommer!

Taggad till tusen!

1 kommentar:

  1. Jag lovar att du kommer tappa både kilon och centimeter med hjälp av LCHF... Jag äter det själv, inte för att gå ner i vikt men för att slippa sötsuget. Bästa beslutet ever att börja med LCHF!

    SvaraRadera