måndag 9 maj 2011

Äntligen...

...har jag bestämt mig!
Efter många års fundering har jag nu bestämt mig för att ta iaf det första steget...
Jag ska boka en tid hos min husläkare för att få en remiss till Plastikkirurgi och få en bedömning om jag "uppfyller kraven" för en bröstförminskning. Jag lider oerhört av både ryggen och nacken. Köp en bra och stabil BH, skulle säkert många säga! Jo, tack jag försöker! Jag har aldrig kunnat gå in på typ HM och slita åt mig snygga, sexiga, färgglada BHar. Jag har varit glad och tacksam om jag hittat en BH som suttit okej och då får man nöja sig med svart eller vit för 450 kr!
Igår var jag till stan, i desperat behov av en BH, och eftersom jag ammar så skulle jag köpa en till amningsBH. In på Twilfit och expediten frågar per omgående om jag vill ha hjälp. Ja tack. Tar fram den största kupstorleken hon har. And guess what? Den är för liten. Jag kämpade för att behålla gråten inom mig...
Jag tyckte iaf den satt hyfsat- 10 ggr bättre än den jag för tillfället hade på mig, så jag tog den iaf. 375 pix för en inte helt optimal BH- men vad ska jag göra då?
Många skulle säkert också säga att brösten kommer bli mindre när jag slutar amma, ja visst, men det kommer vara så marginellt lite att problemen kommer kvarstå!
Jag är så stolt över mig själv och lättad att jag äntligen fattat ett beslut. Nu ligger inte bollen hos mig längre, nu är det andra som ska bestämma åt mig.
Å jag skiter faktiskt fullkomligt i vad folk tycker om plastikkirurgi- jag gör det här för min hälsa och mitt psykiska välbefinnande....om jag nu är en lämplig patient...det återstår att se!
To be continued....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar