måndag 2 maj 2011

Förkylda

Nej nu var det längesen jag uppdaterade här, fy skäms!
Tycker så synd om min lilla bebis som är lika förkyld som mamman och pappan. Täppt i näsan vilket gör att han inte kan ha nappen, för då får han knappt luft vilket leder till dålig sömn. Dessutom låter han förjäkligt i halsen..:(
Johan och jag mår inte heller så bra men de känns som att det kvittar när man hör den lille som har så jobbigt. Usch.
Peppar peppar så har Lucas än så länge klarat sig.

Planerna för dagen är nog i alla fall att ta sig till BVC för väga/mäta. Då kan man ju passa på att höra lite om halsen, samt ett öga som är lite kladdigt.
Ska ha med mig Lucas dit också och höra om hans finger...för några veckor sen när Johan och Lucas skulle byta däck på bilen så välter ett däck över Lucas finger. Fick en rejäl blånagel men tyvärr gick de inte hål på den. Så fingret var dubbelt så tjockt och blodet pulserade. Lucas satt bara och skakade av smärta. Dessutom är han nålrädd så vi lyckades bara få ett litet hål under nageln. Sen med tiden har det blivit bättre, nageln har inte låsnat!? Konstigt nog. Men fingret är fortfarande ganska bulligt och stort, så jag vill kolla upp det!

Införskaffade mig igår ett par nya walking skor, ett par Easytones. Har funderat länge länge på ett par men igår slog jag till! Så nu ska här promeneras. Ska bara ha några plusgrader till och bort med snålblåsten!

Vi börjar nu komma i ordning även i förrådet, inrett den innersta delen med väv, färg, hyllor och garderober. Ska ha vinterkläder, julsaker etc. där. Och i den yttre delen blir de mer "skitförråd" typ verktyg, gräsklippare...
Så igår flyttade våra vinterkläder och skor ut dit. Övriga saker bor där redan.
Väldigt skönt att nu kunna få ordning inne...
Hämtade en bokhylla och ett databord hos kusin T i helgen, så nu får vi ordning på våra pärmar och papper också.

Projektet härnäst blir trädgården. Vi väntar på jord och markarbete, som ev kommer nästa vecka, sen ska vi så! Efter det blir det altanbygge för hela slanten!

Det blev en liten update om vad som händer här....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar