söndag 16 september 2012

bröllop

Jag måste få berätta om vår fantastiska gårdag som lämnat ett otroligt minne att bära med sig livet ut. Vi fick uppleva ett magiskt ögonblick i kyrkan under vigseln med ett strålande brudpar, vackert gitarrspel och skönsång som rörde många till tårar. Brudparet fick sedan en fin gåva av brudens ena bror som ordnat med häst och gammeldags vagn att färdas runt i Valö med. Vidare bjöds vi på snittar, bubbel och en smarrig buffé! Allt detta varvades med tal i världsklass, påhittiga, roliga, fyndiga och träffsäkra! Även några lekar hanns med under sittningen och skratten ekade högt i Granhälla bygdegård. Mot slutet av kaffet hade det så blivit dags för möhippegänget att framföra "vår" sång, med text av fru Hansson själv. Igår morse vaknade jag tidigt och låg och klurade på ett litet tal. Vi hade egentligen bara tänkt ställa oss upp och sjunga men jag kände väl att några ord innan var på sin plats. Och det verkade som om jag lyckats ganska bra med orden, folk skrattade iaf och bruden asgarvade! Kvällen och natten var ett party utan hejd och idag ömmar nog många fötter! Tack Sara & Mathias för att jag fick vara med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar