fredag 24 februari 2012

fredag/fotboll

Äntligen helg!!! Och inte vilken helg som helst utan "tjej-träffar-helg" med Jessica, Sara och Wicke. Wiiihoo!! Ska bara se till att få redan nämnda friska och krya...Okej?
Ångest big time har det varit hela veckan över ett jobbigt beslut. Det har länge varit en av mina funderingar och grämt mig lite över det. Men nu har jag bestämt mig och även meddelat berörda personer. Jag spelar inte längre fotboll med ÖSK. Lusten till att spela boll är det inget fel på MEN när man är ensam i min ålder med närmsta tjej som är 7 år yngre (och majoriteten 11 år yngre) så har jag svårt att finna samhörighet med någon. Ingen av mina "old ladies" är kvar som jag kan slänga käft med...
Tjejerna som är på träningarna känner varandra antingen genom skolan, bästa kompisar eller annan aktivitet. Jag känner ingen på det viset och det blir rätt trist att åka på träning för att bara träna när man inte känner något mer socialt umgänge. Jätte tråkigt då ÖSK verkligen har fått tag i ett par engagerade, intresserade och kunniga tränare.
Men men känner man ingen glädje är det svårt att förmedla bra känslor och vara en förebild för de yngre. Tyvärr.
Nu tar vi helg med bubbelvatten och jordnötter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar