måndag 7 februari 2011

Vad tänker somliga med?

Uppenbarligen inte skallen i alla fall!
Tänk er in i följande scenario...
Ni anlitar en rörfirma som ska fixa allt som har med rörmokeri/värme etc. att göra.
I det åttagandet följde även att koppla in en spritt ny tvättmaskin. Låter inte så svårt va? Typ koppla på ett avloppsrör...
När jag sen i torsdags skulle köra tvättmaskinen för första gången, ställer in ett vanligt 40 gr program, kör det och kommer tillbaka för att hänga tvätten inser att tvätten är sjöblöt. Inser att maskinen inte har centrifugerat/tömt vatten. Kollar instruktionsboken, testar att bara köra urpumpning. Inget hjälper. Hittar en servicelucka och lyckas tömma vattnet där.
Har sen rörmokarna här på fredagen och frågar en av dom vad han skulle kunna tänka sig..om nått är felkopplat eller inte kopplat alls? Får ett svar om att det är ett maskinfel och inget han kan göra. UTAN att han ens tittar på kopplingarna gör han den analysen. Jaha tänker jag.
Ringer tillverkaren och dom skickar ut en kille för service idag, måndag.
Kan ni gissa vad vi får för besked?
Att avloppsröret är påkopplat men att vattnet inte kan ta vägen någonstans för att det är igenpluggat! Det är alltså inte taget något hål i röret så vattnet kan rinna.
Tror ni vi skämdes? Tror ni att vi blev förbannade? Tror ni att en viss rörfirma fick påhälsning idag? Tror ni jag var glad?

Kan ju bara tänka mig vad servicekillen tänkte på vägen hem till Stockholm?
Jävla bönder, förmodligen.

2 kommentarer:

  1. Förstår fullständigt att du blev pisst off. Det hade jag med blivit kan jag tala om! Ibland undrar man ju varför man betalar dyra pengar för vissa saker, när man förmodligen hade kunnat göra det bättre själv! Eller hur! Hur e det annars då att bo i ett Vråken? Vi e så nyfikna! Kram Hanna

    SvaraRadera
  2. Det är väldigt skönt och man drar en lättnandes suck när flytten väl är över. Vi har fortfarande saker kvar att göra i huset, men nu är vi på plats och kan göra det i egen takt och i mån av tid och ork. Jag har bara 2.5 v kvar till bebis förväntas ankomma, så jag är hemma om dagarna men just nu prioriteras vila och projektet huset kommer i tredje eller fjärde hand...;) Kram

    SvaraRadera