torsdag 4 februari 2010

Bygglovsansökan- check!

Idag är jag och Lucas hemma. Lucas har feber...:( Inte så kul, men han är hyfsat pigg i alla fall.
Äntligen har vi lämnat in bygglovsansökan- Johan gjorde det imorse så nu är det bara att vänta. Kommun trodde det skulle ta ca 2 månader, men det kan vara plus minus där.... vi får se. :)
När det väl är klart tar det 8 veckor innan första leveransen av huset kommer. Och där mellan ska vi hinna gjuta platta till både hus och caport och helst hinna bygga carporten också...Men det hinner man väl på 8 veckor va? ;)
Ska bli en så rolig vår/sommar/höst- vi ser fram emot det massor!
Nu sitter Lucas och kräver min uppmärksamhet- vi ska läsa hans två favoritsagor nu: "Bo tvättar bilen" & "Den tokiga vallhunden". De ni! :)

Nu har tekniska Elin ordnat så ALLA kan lägga in en kommentar, även anonyma, fast det är ju tråkigt om ni inte skriver vem ni är, så gör det!!

4 kommentarer:

  1. kanon! huset ser verkligen fint ut! Är det exakt så ni ska ha det? Shit vad jag är avis :P Var det inte svårt att bestämma sig vilket hus ni skulle ha?

    SvaraRadera
  2. Ja, nästan på pricken så kommer huset se ut när det är klart! Ska justera väggen mellan vardagsrum och gästrum, så vi får aningens större vardagsrum.. Lucas har fått välja färg- och det kommer bli som på bilden, rött med vita knutar. Passar bra i skogen där det ska stå! ;) OM det var svårt?! ;) Vi valde väl mellan 4-5 st olika! Men fastnade för den här till slut. :)

    SvaraRadera
  3. haloj. Va kul att du bloggar om husbygget. e oxå lite sugen å göra det men vet inte riktigt om jag har tekniken för det=)Det kommer bli riktigt fint det där! //Blivande grannen Karin

    SvaraRadera
  4. Haha, jag tror nog du fixar det, Karin!!Annars får du komma över till mig så slår vi våra "kloka" huvén ihop!

    SvaraRadera