lördag 28 juli 2012

Gräsö

Igår kväll var jag med jobbarkompisar till Gräsö. En av dessa har stuga där och HERREGUD vilket paradis!!!! Jag blev som mållös.... Satt på bryggan när vi kom dit med lite gott att dricka. Fortsatte med grillat, massa tillbehör och mer dricka. Efter maten hade min älskade jobbarkompis Carin, som nu längre inte är min jobbarkompis :( fixat en klurig lek. Avslutade med gudomlig kladdkaka och grädde! Sen blev det ett tårfyllt hejdå för att hinna med färjan. Åter till Carin för att berätta för er som inte vet... Carin är den som jag jobbat närmst med på jobbet, hon är den som lärt mig, skrattat med mig, svurit med mig, flippat med mig och gråtit med mig. Min parhäst. Denna fantastiska människa har valt att säga upp sig och gå vidare mot nya utmaningar och den dagen jag fick reda på detta rann det många tårar nerför min kind. Jobbet kommer inte bli sig likt och det där suget att komma tillbaka om en dryg månad känns just nu lite mindre. Jag har svårt att få fram de rätta orden för att beskriva så ni får den rätta känslan för hur jag känner men jag vet inte om jag lyckas. Nu rinner en ny tår...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar