söndag 18 mars 2012

softar söndag

Alvin sov hyfsat inatt, vaknade 5.40 och det får gälla som ok för hans del. Vi började morgonen ganska lugnt med frukost för både små och stora magar för att sedan öka tempot lite med långpromenad på 1.5 timme. Härlig luft och lagom varmt, synd att inte solen ville visa sig. :/
Lucas, som sovit hos farmor och farfar inatt, fick påringning av en kompis så jag hämtade hem både honom och kompis för lek och bus.
Var ute en bra stund på eftermiddagen och jag kastade ner lite lökar i jorden, som jag fått av mamma. Hoppas de kan kika fram de också. Planterade tulpanlökar i höstas och de börjar komma upp rätt många själkar i min rabatt. :)
Kastade även ner en rabarber knöl i jorden i höstas och den såg jag hade fått fäste och börjar leta sig uppåt!

Haha nu tycker ni säkert jag låter som en gammal pensionär som går och påtar i trädgården hela dagarna men NEJ i´m not like that- men jag måste erkänna att jag tycker det är väldigt fint med en blommande trädgård än en kal....

2 kommentarer:

  1. Sket du i gropen innan du satte rabarbern?
    Det har mamma sagt att man måste, annars växer den "skitdåligt"
    ;)

    SvaraRadera
  2. nej fy fan vad äckligt! då vill man väl inte äta rabarberpaj sen??? hua.

    SvaraRadera