torsdag 5 januari 2012

Here we go again...

LCHF för hela slanten. Inget fusk. Inget gnäll. Små portioner och mycket träning.
Har köpt Ulrika Davidssons bok "Gå ner i vikt med LCHF" som jag lustläst och följt hennes tips på en bra start till punkt och pricka, vill jag lova er. Mål är uppsatta, motion bokförs liksom kost VARJE dag. Även positiva och negativa effekter/tankar skrivs ner och funderas över.
Och en sån enkel sak som att jag bestämt mig för detta gör mig positiv bara det!
Jag går upp 30 min tidigare än vad jag egentligen behöver för att cykla 20 min och köra 100 situps. Varje morgon.
Jag kommer väga mig en gång i veckan, på tisdagar, och även mäta cm då.
Har just gjort ett bröd på västerbottenost och frön. Mumma!
Nu ska Johan och jag få lite kvalitetstid och gå på bio. Klassiska Stig-Helmer är i stan...

3 kommentarer:

  1. Duktigt syster. Hoppas de ger bra resultat! :)
    Filmen kunde ni kanske ha varit utan, såg den i tisdags ingen höjdare direkt!!

    SvaraRadera
  2. Nej, ingen höjdare...Några få roligheter och fyndigheter men inte mer än så. :/

    SvaraRadera
  3. hejar på dig kusin! kram

    SvaraRadera