torsdag 20 oktober 2011

Hamster

Jag ser ut som en hamster!!!! Var till käk-kirurgen igår och plockade bort en visdomstand och en utväxt från käkbenet. Och idag ser jag bedrövlig ut. Tänkt dig att du fyller hela munnen med luft och spänner ut, så ser jag ut på vänster sida plus att jag börjar anta en blåaktig ton på kinden. Håller mig inomhus ett par dagar, tror jag. Annars lär ju folk tro att jag blivit misshandlad eller nåt...
Johan hade som vi förutspått också halsfluss och käkar också penicillin.
Svärmor erbjöd sig att ta barnen inatt så vi kunde få sova ut en hel natt. Underbart.
Men Lucas satte sig lite på tvären imorse och det var fel på det mesta: för små raggsockor, jobbigt med dubbla strumpor (istället) och tvärvägrade att åka till dagis. Ja, vissa dar är det väl bara så...
Sen antar jag att det blivit lite mycket för honom nu med omställningar och att Johan skulle börja va hemma i måndags men att han blev sjuk och Lucas återigen fick vara hos svärföräldrarna. Men oj vad vi ska ta igen den här tiden. Spånar just nu på en Uppsala resa innefattande Nickis lekland. Badtillfällen i simhallen. (Alvin ska börja babysimma på lördag så 7 tillfällen framöver blir det familjemys på lördagar då även syskon är hjärtligt välkomna) Ska försöka tajma in ett bio besök igen. Såg Bilar2 för ett tag sen och det tyckte han va kul. Har även googlat lite på cosmonova, som just nu kör dinosaurie film men även Tom Tits med alla dess experiment odylikt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar