måndag 4 juli 2011

Ctrl c Ctrl v Alt tab

Dessa knappar har typ blivit mina bästa vänner idag!!
My good vad mkt det är att hålla reda på med kommandon hit och dit...märks det att jag inte är någon datanörd som dagligen använder dessa?
Men första dagen på jobbet gick över förväntan- lärde mig grunderna och det "lättaste" grejerna idag och på eftermiddagen jobbade jag helt själv! (Lite stolt faktiskt)
I korta drag vad mitt jobb går ut på då: jag är administratör och tar hand om ordrar som säljare sålt till privat kunder. Jag knappar in ordern på 2 olika sidor samt registrerar både säljaren och mig själv som ansvariga. Sen mailar jag bekräftelse till kunden.
Det är det grundläggande jag lärt mig idag. Låter simpelt men är liiite puligt.

Pojkarna hade varit änglar idag hos svärföräldrarna! Väldigt glad mamma när jag fick höra det!
Middagen stod serverad när jag kom hem, tack älskling!
Ett huvud fullt med info tar sig strax till sängen. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar