torsdag 26 maj 2011

Finfredag?

Nej här är det ingen fin fredag! Här är det 10 plus och regn. Skit väder.
Blir fryssen bara av å titta ut. :/
Så idag håller vi oss inne, får väl typ städa eller nått...
Igår var liten av en skitdag. Först ringer jag till husläkarmottagningen för att fråga varför dom inte hört av sig! (Jag mailade dom för 2.5 v sen och blev lovad post el samtal om en tid) Men oj oj ursäkta, de måste blivit ngt fel, sa sköterskan. När hon sen frågade vad saken gällde var det som att vända på en hand! Hon blev näbbig och nästan sur och otrevlig och gjorde väldigt klart för mig att detta inte var ngt högprioriterat område och att jag måste vänta till efter sommaren! Visst, det hade jag väl kunnat köpa men hon kunde ju varit liiiite trevligare när hon la fram det...?
Sen grej nr 2 igår som gjorde att jag blev galet irriterad! Jag kommer och hämtar på dagis varpå en personal har något från rektorn att framföra. Nästa vecka då de är en röd dag på torsdag, så böt jag dag för Lucas. Så han ska gå mån, tis och ons istället för mån, ons & tors. Nej men det fick man tydligen inte göra! Va, sa jag?????
Jag kan förstå att man inte får byta dagar om man har s.k allmän förskola (innebär att barnet får gå 15 timmar/vecka gratis) men vi betalar närapå 800 kr/månad just för att ha friheten att kunna välja dagar själva samt syskonförtur när Alvin ska in på dagis. Personalen hänvisade till rektor vid frågor. Och jag åkte hem och mailade henne och frågade vad f-n detta är för påhitt? Varför man inte tidigare blivit informerad om detta? Tex vid info mötet för en vecka sen när förskolans dag var... Detta tyder ju bara på att det är något dom kommit på nu, finns de beslut på detta eller är de något rektor beslutat själv?
Så nästa vecka menar dom att jag bara får ha honom 10 timmar och veckan efter är det nationaldagen och då får jag bara ha honom 10 timmar då med? Fast jag betalar för 15 timmar!
Tips eller egna erfarenheter, någon?

2 kommentarer:

  1. Hej Elin! Det låter ju inte klokt. Kunde förstått om det handlat om de här 15 tim som är "gratis" . Jag tycker dom är väldigt medgörliga på vårt dagis, och att det aldrig är nåt problem att ändra el så. Nu jobbar jag visserligen, men om du betalar för att ha den " friheten" så ska väl samma gälla dig. Hade du jobbat hade dom antagligen inte sagt nåt. Det är ju mkt pengar ni betalar! Vet inte hur reglerna är men det låter i vilket fall helt knasigt.... Kramar Hanna

    SvaraRadera
  2. Hej! Ja, jag tycker också det! Ringde till barn & utbildningskontoret på kommunen men dom kunde inte svara på detta men höll med om att det lät väldigt märkligt! Men tyckte jag skulle prata med rektorn själv och ifrågasätta varför.

    SvaraRadera