söndag 6 mars 2011

Å så var det måndag igen....

Och ytterligare en vecka i min ensamhet. Dagarna blir så långa när Johan jobbar och Lucas är på dagis. Att dom dessutom behöver bilen på morgonen gör ju inte det hela roligare- speciellt inte höggravid med foglossningar så man knappt tar sig till postlådan. :(
Jag vill såååå gärna ut och gå i det fina vädret som kommer oftare och oftare nu, men det kommer väl.
Idag har jag iaf sällskap av Lucas som hostat sig igenom natten och med feber nu på morgonen.
Igår hade vi sällskap av pappa, lillebror, svärmor och svärfar-tittade på skidor och satte upp mera trappräcke.
Det blev röjning av tvättstuga och gästrum i lördags- kanonfint! Nu kan man faktiskt ställa saker på tvättbänken :)
Och gästrummet blev så stort! Fast vi fortfarande har kartonger kvar där eftersom vi måste införskaffa bokhyllor till papper och pärmar, men jag är nöjd för nu iaf!

En liten sovmorgon blev det iaf idag, trots att Lucas är hemma. Älskade unge, han är så duktig, kan sitta i timmar (om han skulle få) med sina hörlurar i saccosäcken och se på barnkanalen. Johan ställde fram gröt vid sju till honom, men han kom in till mig och smög ner under täcket och vilade nästan en timme innan han ville ha mitt sällskap vid frukosten! Sover inte utan ligger bara och filosoferar. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar