måndag 3 januari 2011

Nyttogöra

Idag har jag ringt och fixat soptunna, nytt handtag till grovköksentrén, köpt värmeloggs till kaminen och beställt duschvägg.
Skulle även ha inhandlat väv till tvättstuga, förråd och klädkammare men det får bli morgondagens uppgift.
Imorgon kommer även lillesyster hit och vi ska gå ner i källaren och styra upp och rensa där, för att underlätta vid flytten sen. Ska bli både kul och skönt med lite hjälp!
Kvällarna framöver har vi nu fått klart från målaren att sätta väv i tvättstugan och sen också måla där!
Tapeterna till övervåningen är nu beställda och väntas komma hem på onsdag.
I allrummet blir det en vit tapet med ett skimmrande blommönster.
I Lucas rum blir det en ljusblå lugn tapet. Där har jag även beställt hem wallstickers med djur. Lucas ville så gärna ha giraffer på sina väggar, så då fick det bli några stickers. Sugen att kika? unikdekor.se
I bebisens rum blir det en ljus tapet, på gränsen till vit med stjärnor i mönstret. Stjärnorna är i metallic, så i olika ljussken syns stjärnorna mer eller mindre! Även här har jag beställt hem en dekor med textraden: Blinka lilla stjärna där, hur jag undrar var du är.
I vårt sovrum blir det svart. En svart tapet med vita blommor. Låter kanske inte så kul nu, men den var riktigt fin. Hör och häpna, så var det Johan som hittade den och visade mig! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar