onsdag 26 januari 2011

Craaaaazy thuersday!!!!!!

Efter 15 månaders väntan, funderingar, grubbel och beslut är vi där. Efter drygt 7 månaders intensivt byggande, tänkande, suckande, pustande, tårar och skratt har vi nu nått vårt mål. Vi ska flytta på lördag!!!!
Jag ska inte säga att allt är HELT klart, återstår små små detaljer, men som inte fäller avgörande för flytt eller inte. Vår efterträdare på lägenheten får nycklarna på tisdag så då måste vi vara borta. Flyttstäd är bokad på måndag, är överlycklig att vi tog det beslutet att leja bort det!

Vad har hänt då?
Jo, anledningen till dålig uppdatering kan vi förklara med att vi inte hinner! ;)
Det har varit extremt stressigt och mycket att göra senaste tiden...vilket jag fick sota lite för härromdagen. Tapetserade hela dagen i måndags, upp och ner för stegen, ner på golvet upp igen vilket gjorde mig helt utslagen på tisdagen. Höll mig hemma, packade några flyttkartonger men fick lägga mig hela tiden. :/ Natten till onsdag vaknade jag med frossa och nästan 40 gr feber, ont i kroppen och illamående. Tog 2 alvedon och somnade om. Vaknade på morgonen helt feberfri. Hade tid hos barnmorskan igår och då var mitt blodtryck rätt högt så hon tog lite prover men inget som visade på något. Men insåg väl själv att jag måste lugna ner mig lite, har ju bara en månad kvar till BF så...
Tapeter är nu uppsatta i alla rum. Har dock lite rester kvar då nån dörr inte är isatt vilket gör att vi saknar golvsocklar, vilket gör att vi inte kan tapetsera. (För att få det snyggast) Men det råds det bot på ikväll.
Igår sattes trappen upp! Har inte sett den själv ännu men...
Trappen sitter där den ska, har inte satt fast handledare, räcke etc. än för klockan blev för mycket igår.
Plattsättaren är i stort sett klar, skulle komma idag för att lägga lite mjukfog bara.
Rörmokaren jobbar på hela veckan med sina installationer, tror bestämt att pumpen skulle kopplas på idag! Elektrikern har varit och satt kontakter och återkommer fredag för det sista arbetet.

Jag hade hjälp av mamma igår med lite packning av glas och porslin. Börjar bli rätt fullt med kartonger nu i vår 2:a...ska plocka med oss kartonger nu när man ändå åker ut.
Ja, nu vet ni läget så återkommer jag när tid finnes igen.

2 kommentarer:

  1. Hello! Gud va härligt att se ett slut på det... Jag bara längtar tills jag är i det skedet! Men lite tråkigt för oss, vi som följt er här på bloggen...vad ska vi nu följa?! :( Men man är glad för eran skull! Känner ju igen alla känslor du beskriver...inte alltid det roligaste.
    Bra beslut att leja bort flyttstädet, tycker jag i alla fall... :)kram Hanna

    SvaraRadera
  2. Hej! Vi har ju en del kvar att göra i huset så jag slutar inte skriva helt! :) Tänkte, när jag får gott om tid att jag ska lägga ut bild och förklaringar till dom lite mer svår byggda grejerna i huset och vilka lösningar vi fick ta till när inte Fiskarheden tänkt till... Kanske kan vara en inspirationskälla eller idébank? Kram

    SvaraRadera